Premiärkonsert för Kungen!

Imorgon gör jag och min lilla kines vår första konsert ihop, och den första konserten är för självaste Kungen och Drottningen! Måste erkänna att det är lite spännande och det kommer nog vara det största jag kommer att göra inom fiolspelandet! Jag är riktigt stolt över att jag lyckats lära mig kyrkmarschen utantill också på endast en vecka, jag har verkligen börjat spela mer fiol nu än vad jag någonsin har gjort sen jag började spela när jag var tio år. Tänk att det är elva år sedan jag och Ida stod där i källaren på Skogsborg och gnisslade oss igenom vår första fiolbok och nu håller jag på att göra samma resa med Madde! Dock tycker jag allt att det låter lite bättre när Madde spelar än när vi spelade! Haha :) Nehe nu ska jag ta och göra mig en kopp te och dö framför TV:n en stund innan det blir sängen! Måste ju se lite pigg och fräsch ut imorgon när jag står på scen bredvid Kungen och Drottningen :)

 

Förresten, vi kom tvåa på vår senaste tävling! Men bäst av allt var att hans förra ägares häst kom sist! :D

 

20130804-143127.jpg

 

Kommentera

